Strona Główna arrow Dialog arrow Policjant zabił Nigeryjczyka - komentarz
Policjant zabił Nigeryjczyka - komentarz Drukuj
ela.k   
poniedziałek, 24/05/2010
Wczoraj w Warszawie doszło do tragicznego zdarzenia, w którym został zabity Nigeryjczyk. Przedstawiamy relację psycholożki międzykulturowej - Dominiki Cieślikowskiej, która była na miejscu zdarzenia i jej ocenę sytuacji oraz przekazów medialnych dotyczących tej sprawy.  
"Z niedowierzaniem czytam doniesienia mediów o tragicznym zdarzeniu, które miało miejsce wczoraj, 23 maja, kilka minut po godzinie 10.00. Minutę przed strzałem przechodziłam tunelem pod torami kolejki, nieopodal Dworca Stadion w Warszawie. Sytuacja wyglądała na sprzeczkę czy awanturę, ale nie było mowy o jakiejś niesamowitej agresji, a na pewno nie o takiej, by trzeba było strzelać.
Dosłownie chwilę przed oddaniem przez policjanta strzału, zarówno ja, jak i kilka innych osób, przeszliśmy obok kłócących się mężczyzn bez obawy o własne życie - sytuacja nie wyglądała na zagrażającą. W zdarzeniu udział brało kilku mężczyzn o białym i kilku o ciemnym kolorze skory. Wszyscy krzyczeli. Nie do odróżnienia było kto jest agresorem. Z racji, ze jestem psycholożką międzykulturową, pierwsza myśl, która przyszła mi do głowy była taka, ze zapewne biali mężczyźni odbierają zachowania czarnoskórych mężczyzn jako agresywne, gdyż w wyniku różnic kulturowych sposób mówienia osób o afrykańskim pochodzeniu, Europejczykom wydaje się agresywny. Jednakże moim zdaniem poziom agresji wszystkich biorących w zdarzeniu osób był jednakowy.
Gdy padł strzał - niedowierzałam, że ze sprzeczki, w ciągu chwili mogło dojść do tak ekstremalnych poczynań. Oczywiście wtedy jeszcze nie wiedziałam, ze biali mężczyźni, byli policjantami - tajniakami. Dopiero chwilę po strzale, na miejsce zdarzenia, w którym brało udział zaledwie kilka osób, z wielu stron zaczęły nadbiegać osoby. Z tłumu wyróżniały się czarnoskóre osoby, ale wśród biegnących nie brakowało także osób o innym pochodzeniu i Polaków.
Zaczął zbierać się coraz większy tłum i osoby chcące przedostać się bliżej zdarzenia przewracały stragany i krzesła. Być może później doszło do starcia policji z osobami handlującymi na "Stadionie" i innymi zebranymi wokół, jednakże w momencie oddania przez - jak się okazało - policjanta strzału, de facto zabicia człowieka, nie było mowy o niczym takim, jak określa to w mediach policja, chociażby rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Sokołowski.
W podanych w wielu mediach opisach zdarzenie wygląda, że tak zwana "akcja", w trakcie której zabito człowieka to (jak określa rzecznik stojący na jednym z nagrań obok Pani Prezydent Warszawy) "napad", w trakcie którego "zatrzymanych zostało 32 osoby", "co najmniej sześciu funkcjonariuszy zostało rannych" i wielu z nich obrzucono przedmiotami (rurami, cegłówkami). Opisywana w mediach akcja i cytowane słowa pana rzecznika policji odnoszą się do zdarzenia mającego miejsce już po zabiciu człowieka. Po zabiciu, do którego doszło w wyniku sprzeczki czy awantury pomiędzy kilkoma zaledwie mężczyznami w przejściu pod stadionem.
Odnoszę wrażenie, że policja i media, opisując sytuację miesza dwa różne zdarzenia: to w którym nie było niebywałej agresji, a w ramach którego zabito człowieka, i drugie - to, które - spowodowane zabiciem przez policjanta człowieka - wywołało czy wręcz sprowokowało zupełnie innej skali sytuację, w której udział faktycznie wzięło może i kilkudziesięciu cywilów stających w obronie zabitego i całe kordony solidnie uzbrojonej policji, w tym najprawdopodobniej i brygad antyterrorystycznych. Że o rasizm i dyskryminację łatwo w codziennym życiu przekonałam się nie raz. Jednakże jeszcze nigdy nie brałam udziału w zdarzeniu tak tragicznym, by na moich właściwie oczach, w wyniku braku kompetencji międzykulturowych policjantów, którzy najprawdopodobniej nie rozumieli i tego co i tego jak do nich mówił czarnoskóry mężczyzna, zdecydowali się na tak ostateczny ruch, jak użycie broni i zabicie człowieka.
 
Zaraz po zdarzeniu, doszło zresztą do bardzo wielu kolejnych aktów rasizmu i dyskryminacji. Z tego co udało mi się zaobserwować i usłyszeć dzwoniący z komórek na policję świadkowie zeznawali, że "Murzyni się biją w tunelu" (wybiórcza uwaga koncentrująca się na tym co odmienne,  nie pozwoliła im dostrzec, że w zdarzeniu brali udział także biali, równie emocjonalnie jak ofiara, mężczyźni). Mówiono także, że "Murzyni" biegli z krzesłami, podczas gdy na miejsce zdarzenia biegło bardzo wielu "gapiów" o różnych kolorach skóry, przy okazji przewracając krzesła, stoły i stragany.
Bardzo jawnym aktem dyskryminacji było też zachowanie administratora targowiska i jego pracowników. Osoby o białym kolorze skóry były wypuszczane z miejsca zdarzenia, natomiast wszystkie osoby o czarnym kolorze skóry zostały przez ochronę targowiska zatrzymane za kratami rozstawionymi wokół miejsca zdarzenia. Po mojej interwencji wobec pracownika, jak i administratora, aby wypuszczać wszystkich albo nikogo, zostałam nazwana osobą awanturującą się i broniącą "bijących się Murzynów" i oczywiście zignorowaną.
Plotki i pomówienia oparte o przekształcone fakty odbiegającego od tego co się zdarzyło -przekształcone, jak to zwykle przy podobnych sytuacjach, na niekorzyść osób o nie-europejskim pochodzeniu - rozniosły się nie tylko szybko wśród świadków po całym targowisku, ale także za pomocą mediów dotarły do wielu odbiorców w całym kraju dając podłoże do rozwijania się rasizmu i zaciemniając obraz zdarzenia na tyle, że trudno teraz będzie o sprawiedliwość i ukaranie winnych tragedii."
Dominika Cieślikowska

Komentarze
Dodaj nowy Szukaj
Dominik Wach   |2010-05-24 20:23:58
Z całym szacunkiem dla Pani wiedzy i wyczulenia na różnice międzykulturowe,
ale:
1. czy słyszała Pani o co się awanturowali uczestnicy zajścia i czy
widziała Pani moment postrzelenia/zastrze lenia jednego z nich? Jeśli nie to nie
ma Pani najmniejszych podstaw, by oskarżać policjantów o brak kompetencji. W
tekście nic Pani o tym nie wspomniała, więc domniemam, że było tak jak
napisałem.
2. w sytuacji zagrożenia, policjant ma prawo użyć broni - niedawno w
zwykłej szarpaninie na warszawskiej Woli policjant został zamordowany w wyniku
próby interweniowania... tu najwidoczniej zareagował inaczej i nie sądzę, by
było to spowodowane kolorem skóry poszkodowanego
3. jeśli, jak Pani zauważyła,
uczestnikami zdarzenia byli czarnoskórzy i biali, którzy okazali się
policjantami, to chyba nie można nazwać rasizmem zatrzymania osób o ciemnym
kolorze skóry. To jak najbardziej uzasadnione działanie, tak jak kontrola
każdego białego fiata, gdy takim pojazdem porusza się poszukiwany.
4. nie wiem
jak było w tym przypadku, ale zazwyczaj bywa tak, że funkcjonariusze wyznaczeni
do takich działań mają odpowiednią wiedzę dotyczącą osób z którymi się zetkną,
jeśli nie pokończyli kursów, to mają praktykę w działaniach z określonymi
grupami, więc nie wyciągałbym pochopnych wniosków co do braku kompetencji tych
konkretnych funkcjonariuszy. Z drugiej strony nie oczekujmy, że każdy musi takie
kompetencje posiadać na wypadek gdyby kiedyś natknął się na taką czy inną osobę.
Idę o zakład, że znajdziemy nację, której zachowania nie jest Pani w stanie
właściwie ocenić, mimo Pani wykształcenia (nie kwestionuję tu absolutnie Pani
wiedzy i przygotowania).

Rea sumując - oglądając relacje w TV, a teraz czytając
Pani tekst mam wrażenie, że tego czego w naszym kraju najbardziej brakuje to
wyważenia, każdy ciągnie na maksa w swoją stronę. Media robią sensację, inni,
tacy jak Pani, krytykują media, policję i wszystkich dookoła o brak odpowiednich
kompetencji, mimo, że takich nie muszą wszyscy posiadać. Ciekawe czy nastąpi
kiedyś taki dzień, że w przypadku gdy policjant sięgnie po broń uwierzymy, że
nie miał innego wyjścia i że działał dla dobra ogółu społeczeństwa, a nie
będziemy snuli teorie i szukali sensacji.
ines   |2010-05-24 20:43:59
Tak właśnie- popieram! Czy Pani widziała co się dzieje w okolicach stadionu?
Ja
tu mieszkam i wielokrotnie bałam się o swoje bezpieczeństwo. Przechodząc obok
bazaru wielokrotnie byłam zatrzymywana przez czarnoskórych mężczyzn! I
namawiana - nie chcę pisać już do jakich rzeczy! Nawet buty chcieli za darmo
oddać żeby tylko.... Od tamtego czasu nigdy w tych okolicach nie pojawiałam
się sama. Widziałam jacy oni są na własne oczy - to bandyci! A policjant ma
prawo się bronić. Z całym szacunkiem, ale dla takich ludzi nie ma
usprawiedliwienia. Wreszcie nasza policja może coś z nimi zrobi.
Joe   |2010-05-26 07:52:51
Ines, jakim prawem mówisz, że wszyscy czarnoskórzy to bandyci, skoro miałaś do
czynienia tylko z kilkoma. Nie można ugólniać w ten sposób. Czy mogę mówić,
jeżeli zostałem napadniętny przez Polaka, że wszyscy Polacy to bandyci?
Wanda  - !   |2010-05-27 16:27:21
Byłam świadkiem mnóstwa przypadków w których Polscy chłopacy zaczepiali
dziewczyny, obrażali je, zachęcali do różnych rzeczy itp. Widząc takie rzeczy
powinnam stwierdzić, że wszyscy Polacy to bandyci?
Bezsensowna wypowiedź.

Twierdzisz że ich znasz bo tam mieszkasz?
Mój mąż jest nigeryjczykiem i znam
bardzo duzo nigeryjczyków. Żaden z nich nie jest bandytą.
Policjant ma prawo
się bronić, ale przed czym??
A Max nie miał prawa się bronić ?
On nie miał przy
sobie żadnej broni, ani noża.. niczego. Policjant miał mnóstwo innych sposobów
na jego zatrzymanie , uspokojenie. Nie musiał strzelać.
Nie ma usprawiedliwienia
dla takich policjantów !
madzia  - To tylko wstep -   |2010-05-24 21:01:54
zacznie sie jak polskie "arabeski" sprowadza swoich habibi do PL. Bo nie
wydaje mi sie, zeby Polacy byli tacy ulegli jak Szwedzi, Dunczycy czy Anglicy.
Oj bedzie sie dzialo, bedzie. Na poczatku niesmialy spokoj a pozniej im wiecej
ustepst ze strony Polakow tym wiecej zadan ze strony mahometanow.
max   |2010-05-24 22:21:51
Chyba bez sensu jest umiejscawianie tego zdarzenia w kontekście rasizmu. Dość
logiczne jest, ze jeśli ginie Nigeryjczyk ( a więc czarny) to i w jego sprawie
zamieszki najbardziej robią jego ziomkowie z Nigerii ( a więc też czarni)i żeby
zamieszki uśmierzyć to logistycznie najlepiej jest wyłapać czarnych. Oczywiście
można przy tym złapać turystę z USA, ale i tak będzie sprawniej niz łapać
wszystkich. Trochę to niehumanitarne, ale cóż... Gorszy problem to myslę być
może jest z debilami co pracują w policji i układ nerwowy powoduje gwałtowne
ruchy. Po co oni w ogóle tam pojechali ? Tu wały powodziowe, poważne sprawy, a
ci postanowili złapać handlarza podrobionych skarpetek. i pojechali z ostra
bronią - to jakiś gruby absurd. Naoglądali sie pewnie filmów z USA o murzyńskich
mafiosach i postanowili tez w taki się zabawić. Co do rasizmu, no moze gdyby w
taki sposób zginął handlarz z zachodu to by się kajali, a tak to tam no
strzelili tego, ale nic sie takiego nie stało.
max   |2010-05-24 22:27:48
A i jeszcze apropos pani Ines. Jak facet proponuje różne niecne rzeczy i próbuje
poderwać na buciki to można tego nie lubić, można lubić, ale to nie jest oznaka
żadnego bandytyzmu. Niedobrze mieć blokady w sprawach damsko - męskich, ale
jeszcze gorzej jest wprawić sie na tym polu w taka paranoje, żeby marzyć o tym,
żeby policja likwidowała potencjalnych, zbyt śmiałych podrywaczy.
madzia  - Rozumujac jak w AS   |2010-05-25 01:51:49
I juz jest winny. A dlaczego? Bo on (ten nigeryjczyk) tam byl - a moze nie
powinien? Tak sprawiaja sprawe w Arabii Saudyjskiej. Jezeli obcokrajowiec jest
zamieszany w wypadek drogowy (nie kobieta, bo tej za kolkiem siasc nie wolno),
to jest automatycznie winny. Dlaczego? A no bo przeciez byl tam. Gdyby go nie
bylo, nie bylo by wypadku. Mahometanska sprawiedliwosc.
Inez  - max   |2010-05-25 02:30:54
Max pewnie jesteś zwolennikiem kobiet, które nie mają żadnych blokad jak
mają "propozycję" w ciemnym zaułku, podrywanie na buciki to twoim
zdaniem takie romantyczne??
A ja widzę tutaj desperacką potrzebę zaspokojenia
swojej chuci skoro facet chce oddać swoje buty za sex.
Polskie kobiety są na
straconej pozycji, jeżeli w takiej sytuacji napotkają takich "rycerzy"
jak ty Max, jesteśmy ci bardzo wdzięczne...

No niestety proszę państwa powoli
wychodzi na jaw polityczna spolegliwość i społeczna impotencja niektórych
rodaków, kiedy ich bliżni znajdzie się w opałach. Najważniejsze, że on ma się
dobrze, spełnia patriotyczny obowiązek Polaka, by dbać tylko o własny tyłek.
Mala   |2010-05-25 04:37:10
Ty ines, oni z pewnoscią bez problemu mogliby pójść do agencji towarzyskiej lub
wziąć sobie jaka dziwę - nie wyobrażaj sobie, ześ taka ponetna. Masz chorobliwe
urojenia, lampucero. pewnie nikt na ciebie nie leci i masz chęć na
jakiegokolwiek samca, a musisz zadowalać sie świeczką. ty purchawko
zgred   |2010-05-25 06:35:29
Komu chcesz zaimponować takim chamskim tekstem? Wystawiasz świadectwo wyłącznie
sobie.
john   |2010-05-25 06:12:02
wogóle bez sensu ten tekst. Ta cała Pani psycholożka jest uprzedzona do polskiej
policji jak kibol ze stadionu albo jakiś zacięty anarchista... z góry zakłada
wine policjanta i rasizm.
Piotr Chmielarz   |2010-05-26 05:05:32
W radiu tok fm jest wywiad z nią i to nie jest żadna psycholożka ale żona tego
zabitego
Inez  - Mala   |2010-05-25 07:02:32
Jak ktoś oddaje swoje buty za sex to chyba nie stać go na płatny

Trochę odbiegliśmy od tematu.....
Wanda  - ...   |2010-05-27 16:30:52
moim zdaniem wielu z nich proponuajc ci takie rzeczy wcale nie chcieli tego
zrobić...
Wiele z nich myśli stereotypowo ( jak zresztą ty o czarnych) że
polskie dziewczyny to kurwy...
więc pewnie się z ciebie nabijali...
żalosne
zdrowy rozsądek  - Hipertolerancja   |2010-05-25 07:30:58
Pani psycholożka jest uprzedzona do Polaków! Mówi o rasizmie, a czy rasizmem nie
jest przypadkiem stanowisko MSZ Nigerii? Bez zbadania sprawy już oskarża
polskich, białych policjantów!
Pani psycholożka również nieuważnie ogląda TV,
czyta gazety itp. Gdyż mówi, że media przedstawiły sytuację, że postrzał
nastąpił na skutek zamieszek! Dla mnie zrozumiałe było bez chwili wątpienia, że
zamieszki wystąpiły dopiero po zdarzeniu.
Mam pytanie, czemu tak nagminnie i
bezpodstawnie używa się słowa rasizm, nietolerancja, dyskryminacja? Czemu gdy
czarny zabije białego, rzadko kiedy mówi się o rasizmie? Ba, rzadko kiedy sprawa
jest nagłaśniana. Czemu wyrażenie swojej opinii też nazywane jest rasizmem?
Idziemy do punktu, w którym kanar w autobusie nie będzie mógł wylegitymować
osoby o innym kolorze skóry niż biały, bo to też będzie rasizm!
Joe   |2010-05-26 08:01:26
Tak, jednak po sformułowaniu takiej wypowiedzi widać, że coś w tej głowie masz.
Niestety jestem pewien, że taki sobie huligan z osiedla, z fajką w gębie myśli:
"Murzyni znowu coś roz..".
A to już jest podstawa do twierdzenia, że
występuje tu zaczątek rasizmu.

Osobicie nie raz byłem świadkiem sprzeczki
czarnoskórego i białoskórego, gdzie prędzej, czy później biały odnosił się do
koloru skóry oponenta. Niestety. Ja nie neguję w takim stopniu jak Ty uprzedzeń
pani Dominiki.
anka   |2010-05-25 12:42:15
"W zdarzeniu udział brało kilku mężczyzn o białym i kilku o ciemnym kolorze
skory"

i co to za jezyk, poprawnosc polityczna az kipi... czy Murzyn to
slowo obrazliwe? a "o ciemnym kolorze skory" to i hindus i arab moze
byc... pani "psycholożka" ; brzmi conajmniej zabawnie
Joe   |2010-05-26 08:03:45
Murzyn pisane z dużej litery to pojęcie określające czarnoskórą osobę, ale w
ustach Polaków często jest odbierane perjoratywnie, w sposób obraźliwy.
John   |2010-05-26 14:57:28
No to może czas odczarować słówko "Murzyn" by nie brzmiało w ustach
Polaków pejoratywnie...
Podo bnie jak to obecnie czyni ze słówkiem "Żyd"
pewien artysta/performer niejaki Betlejewski..
zgred   |2010-05-26 19:06:24
To, czy brzmi pejoratywnie, zależy od intencji mówiącego. Słowo Murzyn w języku
polskim nigdy nie miało tak negatywnej wymowy, jak w angielskim Nigger.
Podejrzewam, że cała heca wokół rzekomo pejoratywnego wydźwięku słowa Murzyn, z
dawien dawna zakorzenionego w polszczyźnie, wzięła się po prostu ze złego
tłumaczenia i z nieznajomości polskiej tradycji językowej. To mówiłem ja,
filolog ;-) Zgadzam się, że trzeba je odczarować.
Brenda   |2010-05-27 04:57:59
Zastanówmy się, czy ta nazwa w ogóle jest adekwatna do swojego desygnatu. Słowo
Murzyn pochodzi od słowa Maur - które to w czasach dzisiejszych określa
obywatela Mauretanii, a dawniej było określeniem nadanym przez Rzymian
mieszkańcom swojej maghrebijskiej prowincji. Słowo to tyczy się i w przeszłości
i obecnie berberów, którzy nie są czarni i stanowią odrębny typ somatyczny w
ramach rasy białej.
Max  - Jeszcze do Inez   |2010-05-26 11:28:29
Nie ja nie twierdzę,że to jest bardzo eleganckie takie odzywki w tunelu. Ale
wiadomo, no to jest troche inna kultura, ok dajmy ze i nizsza , . zreszta nasi
swojscy kolesie tez są gotowi takie teksty rzucać. Ale w kontekście tego
zabójstwa (śmierci ?) to hasło, że dobrze bo bedzie spokój jest troche nie na
miejscu. to jednak nie zginął gangster z Pruszkowa
Brenda   |2010-05-26 13:29:00
Ja też jestem psycholożką (tak, to jest poprawne polskie określenie kobiety
uprawiającej ten zawód i mogę powiedzieć że według badań Correll'a i Park'a z
2002 roku rola automatycznego(czyli nieświadomego) przetwarzania informacji w
przypadku kontaktów międzyetnicznych jest tak silna, że w każdym przypadku
występują zakłócenia w percepcji broni. Tzn. że biały policjant zawsze określi
zachowanie osoby ciemnoskórej za bardziej agresywne niż innej białej i tak samo
czarny policjant określi zachowanie białego jako bardziej agresywne. W historii
było wile przypadków w których biali policjanci strzelali do czarnych osób
sięgających do kieszeni po portfel w celu wylegitymowania się, bo myśleli, że ci
się gają po broń. Jedna z ostatnich sytuacji tego typu: 21 białych policjantów
oddało 21 strzałów do nieuzbrojonego Jamajczyka. Niestety nasz mózg czasem
działa, zanim zdążymy pomyśleć.
Nie rozumiem jednak, że jeśli policjant czuje
się zagrożony, to nie może strzelić w kolano. Czy trzeba od razu zabijać ludzi?
John   |2010-05-26 15:12:11
Brawo za wypowiedź dla Pani Brendy!
izolda  - policja klamie   |2010-05-27 12:38:02
Rzecznik policji celowo rozpowszechnia fałszywe informacje dotyczące zabójstwa
Nigeryjczyka przez policjanta na stadionie. Policja manipuluje faktami,
świadomie wprowadzając w blad opinie publiczna. Oto kilka informacji:
1. Strzaly
ostrzegawcze-Nie było zadnych strzałów ostrzegawczych. Max zostal zabity
pierwszym strzalem, który okazal się śmiertelny. Tak twierdza wszyscy
świadkowie.
2. Proba wyrwania broni policjantowi- Nie było ani proby wyrwania
broni, ani szamotaniny, jak sugeruje rzecznik policji. Świadkowie twierdza, ze
doszlo do sprzeczki, a nie szamotaniny. Zamieszki rozpoczęły się dopiero po
morderstwie, śmierć Maksa była impulsem , który spowodowal cala ta zadyme. A nie
odwrotnie- to bzdura, ze Nigeryjczyk zginal podczas uspokajania dzikiego,
agresywnego tlumu. Swietnie widac to na filmie.
3. Ranni policjanci i
zdemolowane radiowozy- Rzecznik nie podaje, jakich dokladnie obrazen doznali
policjanci. Czy sa to obrazenia glowy? Twarzy? Ciala? Poprosimy o konkrety
jubus   |2010-05-27 13:45:39
W Wielkiej Brytanii parę lat temu zastrzelono Brazylijczyka, który wyglądał jak
Pakistańczyk bądź Arab, tylko dlatego, że uciekał. Co więcej zabito go strzałem
w tył głowy.
Jak się potem okazało był niewinny, a brytyjska policja przeprosiła
za wszystko, zapłacono chyba jakieś odszkodowanie rodzinie. O sprawie
zapomniano.
Wielka Brytania jak wiadomo jest krajem, wrecz przesadzającym z
"multikulturowoś cią" i wspieraniem "dialogu międzykulturowego
4;. Jak więc doszło do czegoś takiego, że brytyjska policja szkolona od
kilkanastu lat co najmniej w tych sprawach pomyliła Brazylijczyka z
Pakistańczykiem-terr orystą???
Myślę, że przez Panią psycholog, czy jak kto woli
psycholożkę przemawiają kompleksy polskie i wieczne użalanie się na tym, jaka to
Polska nie rasistowska i jacy to Polacy nie rasiśći.
Nie bójmy się tego
powiedzieć Polacy stoją tak naprawdę na szczycie tolerancyjności w porównaniu do
innych, także zachodnich, ale przede wszystkich południowych i wschodnich
(azjatyckich)narodów .
Anonimowy   |2010-05-27 22:36:44
tnij.org/g1q2
EstelleDuran  - answer   |2010-05-28 04:48:38
A lot of specialists state that http://lowest-rate-l oans.com aid a lot of
people to live the way they want, because they can feel free to buy necessary
stuff. Furthermore, different banks offer credit loan for young and old people.
k   |2010-05-28 06:27:12
no jak dzwonili to mówili że murzyni rozrabiają, a jak mają mówić na murzyna?
a
rozrabiali?
Robienie wydumanych problemów rasowych powoduje że tworzą prawdziwe
problemy.
Murzyn to murzyn biały to biały żółty to żółty, juz są kraje gdzie
swieta koscielne zaczeto nazywać siwtami zimowymi letnimi i takie pierdoły zeby
nie obrazac muslinów, a oni w pracy pół dnia tracą na modlitwy a reszta białych
musi zapierniczac
Anonimowy   |2010-05-28 10:19:13
Warto posłuchać:

tnij.org/g1uo
boss   |2010-05-28 15:02:29
Proszę o wykasowanie tych wszystkich bzdurnych komentarzy i tej całej dyskusji
powyżej.
Bleid  - wierzyc sie nie chce   |2010-05-28 20:05:03
Drodzy państwo! Przypuszczam, że w tej dyskusji niewielu z was było prawdziwymi
ekspertami. Czy ktoś z was zna przykładowo stolicę Nigerii (nie mowie juz o
historii). Pani psycholog konczyla studia w tym zakresie i wydaje mi sie, ze
swoja wiedze czerpie nie tylko z ksiazek naukowych, lecz takze z zyciowego
doswiadczenia. Nie przywolujcie prosze miejskich legend, tylko siegnijcie po
fahowa litereture.
jubus   |2010-05-28 20:29:11
Stolica Nigerii to Abudża, kiedyś było to Lagos. Nie korzystam z żadnej pomocy a
mimo to wiem.
Nie wiem tylko co historia jakiegoś dalekiego państwa ma do tego,
że ktoś tam kogoś przez przypadek zastzelił. Ot zwykły przypadek.
Jakiś czas
temu pod Zamościem był przypadek gdy Bułgar nasikał na samochód Nigeryjczyka,
ten zwrócił mu uwagę, po czym czym został (ten Nigeryjczyk)zaatakow any przez
Bułgara młotkiem i dotkliwie pobity przez jego kompanów z Bułgarii.
No i co z
tego? Jakie wnioski? Też Pani psycholog się wypowie??
zdrowy rozzsadek:  - ggg   |2010-05-30 11:51:00
dominik wach:
. w sytuacji zagrożenia, policjant ma prawo użyć broni - niedawno
w
zwykłej szarpaninie na warszawskiej Woli policjant został zamordowany w
wyniku
próby interweniowania... tu najwidoczniej zareagował inaczej i nie
sądzę, by
było to spowodowane kolorem skóry poszkodowanego

dl aczego
policjant za zabicie cywila jest glaskany po glowie a cywil jak zabije
policjanta ,to ludzie krzyczo "dorzywocie jemu"?? Nie dziw sie wiec
prosze ,ze nie ma szacunku do prawa w polkim spoleczenstwie.Nie ma i nie
bedzie.Polskie prawo jest chore

Ines...dlac zego zyjesz stereotypami? i czemu
jestes tak malo inteligentna??na podstawie grupki murzynow wyrabiasz sobie
zdanie o calej populacjimurzynow.za l.pl

john:
wogól e bez sensu ten tekst.
Ta cała Pani psycholożka jest uprzedzona do polskiej
policji jak kibol ze
stadionu albo jakiś zacięty anarchista... z góry zakłada
wine policjanta i
rasizm.

problem w tym,ze swiadkowie mowia co innego.A polscy policjanci znani
sa z "zabijania przez przypadek".
Brenda   |2010-05-31 05:38:16
No bo problemem nie jest to, że policjant zdecydował się na użycie broni, bo ma
do tego prawo, tylko to, że nie strzelał np. w nogi.
radon  - Kiedy własnie że w nogi !   |2010-05-31 18:24:26
Kiedy własnie że strzelał w nogi !. Trafił w tętnice udową i facet sie
wykrwawił. To był ewidentny wypadek związany z niedoszkoleniem policji, po
wypadku policjant był przerażony .
Inez  - zdrowy rozsądek   |2010-05-31 17:21:17
A gdzie ja napisałam, że wyrobiłam sobie opinię o całej murzyńskiej populacji??
Moj komentarz dotyczył konkretnego zdarzenia, nie żyję w wieży z kości słoniowej
i nie udaję, że pewnych rzeczy nie widzę, nie słyszę, nie twierdzę, że to tylko
koloryt koolturowy.
szarabi   |2010-06-02 11:22:41
Zerknijcie na to
http://www.trink erheim.com/?p=2312
tak samo jest na
błoniach
nick   |2010-06-19 07:46:04
Jak mógł użyć broni w takim zaludnionym miejscu , powinien skorzystać z
paralizatora . Po co im było używać broń palną ? Myśle że sam widok
przeskakujących ładunków ostudziłby nie jednego awanturującego się murzyna.
Oczywiście zdarzają się wypadki śmiertelne po użyciu paralizatora ale używano go
kilka razy wobec tej samej osoby.Broń palna to ostateczność.
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo:
:huh::whistle:;):s:!::?::idea::arrow:
Proszę wpisać kod antyspamowy widoczny na obrazku.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
 
 

Komentowane

CC logo pp logo IO UW logo unesco_logo
© 2004 - 2011 Arabia.pl MSZ - Departament Współpracy Rozwojowej Współpracujemy z Wydziałem Orientalistycznym UW partner PK ds. UNESCO